19 Haziran 2009 Cuma

Yatak odası (1)

Yatak odasını anlatmadan önce çalıştığım alanı nasıl yarattığımdan bahsetmek istiyorum. Listedeki 'büyük masa'yı bekleyemedim ve elimdeki imkanlarla kendi masamı yaptım. Peki nasıl yaptım?
Bu masayı kurabilmek için ne lazım?Bir adet tv sehpası, bir adet klavye ayaklığı, 4 tane ikea kutusu, 15-20 tane kitap ve birbirine monte edilebilen laminant parke. Görüldüğü gibi kurulum çok basit. Klavye ayaklığı ile tv sehpasını eşit seviyeye getirebilmek için kutuları ve kitapları kullanıyoruz. Kitaplardan özür diliyoruz. Sonra önceden buzdolabında bir gece beklettiğimiz laminant parkeleri bu platformun üzerine yerleştiriyoruz. Masamız hazır. Bitmiş hali de şöyle:

Evet artık yatak odası ile başlayabiliriz. Öncelikle duvar kağıdı yerine kullanacağımız bir defter cildi ve sert bir mukavva lazım.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi 2 duvar oluşturmuş olduk. Bir duvarına da pencere yapacağız. Önce maket bıçağı ile duvar kağıdından pencere yapacağımız alanı kesiyoruz. Duvar kağıdıyla mukavva arasına bir manzara resmi yerleştireceğiz. Bu resmin üstünü de şeffaf jelatin ile kaplayacağız ki cam hissiyatını versin. Aslında koymasak bile olurmuş çünkü ben o hissiyatı alamadım. Üşenirseniz koymayın :) Çerçeveleri de kahverengi kartondan şeritler kesip yapıştırarak yapıyoruz.
Şimdi sırada perdeler var. Perdeleri grafon kağıdından yapacağız. Kahverengi kartondan minik çapta bir silindir yapıyoruz. Bu silindirin yüksekliği pencerenin eninden geniş olmalı. Sonra bu silindiri pencerenin üzerine, duvara yapıştırıyoruz. Perdeyi 2 parça halinde yapacağız. Kolay şekil vereceğimiz tel ile perdeyi yaptığımız silindire sabitliyoruz. Kurdele ile perdeleri bağlayabiliriz. Ve sonuç şöyle oluyor:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder