21 Haziran 2009 Pazar

Yatak odası (2)

Kendimi yemek tarifi veriyormuş gibi hissediyorum, aslında o da değil tam olarak, böyle 90lar çocuk programı sunucusu havasında 'eveet çocuklar şimdii tavşan makaslarımızı alıyoruuuz' diyormuşum gibi. Ama 'yaptım, ettim ' demek de can sıkıcı; 'perde yaptım, bak'. O nedenle yapacağız edeceğiz demiş bulundum da biz kim lan. Neyse neyse yatak odasına devam :)
Yatağı ince tahta çubukları kullanarak oluşturuyoruz. Bu tahtalarla iskeletini yapacağız. Bağlantılarını iple yaptım; değişik, yapış yapış bir ip. İsmini bilmiyorum, Kadıköy'de bir incik boncuk dükkanında buldum. İskelete bir de mukavvadan başlık ekliyoruz ve geriye yatak örtüsü ve yastık kalıyor.Bu iskelete mukavva ekleyip grafon kağıdından çarşaf yapıyoruz. Yastık için de kardeş gömleğinin kol kısmındaki kumaşı kullandık. Bu malzeme Türkiye'de zor bulunabilir o yüzden yerine frenk soğanı kullanabilirsiniz(burda e2 kanalı ve martha dan söz etmem lazım ama sonra sonra). Neyse yastık için kumaşın içini pamukla doldurup dikiyoruz. Aslında aynı işlemi yorgan için de yapabilirmişim diye düşünmedim değil, neyse sağlık olsun :)
Bir de komidin ve abajur koyalım yatağın yanına. Komidini 2 adet kibrit kutusu ile yapıyoruz.Ayaklarını da yine ince tahta çubukla oluşturuyoruz. Abajur için mukavvadan 2 tane daire kesiyoruz(biri büyük biri küçük). Büyük olanı taban olarak kullanacağız küçüğü de üste koyacağız. Bu iki daireyi mukavvayla birleştiriyoruz. Mukavvayı boyayabiliriz ya da bir şey ile sarabiliriz, ben siyah kurdele ile sardım. Sonra da grafon kağıdından abajurun üst kısmını oluşturuyoruz. Çok kötü anlattım farkındayım. Komidin ve abajur da böyle oldu:

Duvara çerçeve ve kitap rafı ekleyerek bir yatak odasının daha sonuna geliyoruz. Kitaplar ve kitap rafları mukavvadan oluşuyor. Kitaplarının içine beyaz kağıtlar sıkıştırıyoruz. Çerçeve için bir kağıda bir şeyler karalıyoruz. Sonra çerçevesini kibrittten yapıyoruz. Duvara asmak için de çivi niyetine boncuk kullanabiliriz. (Not: 12 yaşının altında olan okuyuculara duyuru, çerçevenin içindeki her ne ise gelişiminizi olumsuz yönde etkileyebilir, lütfen bakmayınız)





Böylece yatak odası tamamlanmış oldu. Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. baya baya süper oluyor lan...
    hayranlıkla izliyorum.

    YanıtlaSil
  2. eaa teşekkür ederim :) grafik tablet ürünlerini de merak etmiyor değiliz hani:)

    YanıtlaSil